Geçtiğimiz günlerde bir panelde temsil edilen iki firma, PC platformunun sahipsiz olmadığını ortaya koydu.
Oyunların geleceği üzerine düzenlenen panele Blizzard adına katılan Rob Pardo ve Valve adına katılan Jason Holtman, PC platformunu destekleyen ve öven açıklamalar yaptılar. PC’nin çok daha esnek bir platform olduğunu söyleyen ikili, konsollarınsa kısıtlayıcı olmasından şikayetçi. Portal 2 ile ilk oyunun sonunu getirdiklerini belirten ve “PC’nin en üstün özelliklerinden biri, tamamen açık olması.” diyen Holtman, sözlerine şöyle devam etti: Bu, PC’de yapabildiğimiz bir şey. Her zaman aklınıza bir şey geldikçe, geri dönüp bu değişiklikleri oyuna ekleyebilirsiniz. Ertesi gün uyanıp da “dün bunu öğrendim, bugün bunu yapmak istiyorum” diyebiliyorsunuz.
Öte yandan Rob Pardo da piyasaya sürülen konsol oyunlarına destek vermenin zorluğundan şikayetçi: Konsollar, yeni içerik, yama ve güncelleme hazırlanması ve bunların oyunculara ulaştırılması açısından uzun süreler ve işlemler gerektiriyor; bu da oyun geliştiren ekipler için büyük bir dert. Örneğin; oyunu berbat eden bir hatayı düzeltmek (Call of Duty: Modern Warfare 2’deki “Javelin” hatası gibi.) veya her an yeni içerik eklemek istediklerinde.
İki firmanın panel sonucunda ortaya koyduğu görüşse şöyle: Eğer Microsoft ve Sony, konsollarını daha erişilebilir yapmazsa ve yapımcıların kendi istedikleri şekilde değişiklik yapmalarına ve ürünlerine servis sağlamlarına izin vermezse Blizzard ve Valve, PC’yi öncelikli platform olarak görmeye devam edecek